IKLAN NUFFNANG

Sunday, January 16, 2011

TIP KEJAYAAN OLEH DATO' DR AZMAN CHING

Go to fullsize image



~ Belajar sesuatu yang tak biasa kita guna, kita pakai barulah resultnya luar biasa.

~ Orang miskin boleh jadi kaya kerana belajar, orang kaya semakin kaya kerana belajar.

OTAK ~ tak ramai guna
MATA ~ tak ramai yang berpandangan jauh
TANGAN ~ tak ramai yang merebut peluang yang ada di depan mata

~ Hanya 1 rahsia untuk maju ke hadapan = MULAKAN LANGKAH

Saya DENGAR, saya lupa
Saya LIHAT, saya ingat
Saya LAKUKAN, barulah saya faham
(Confucius)


3 Asas Rahsia Kejayaan (sangat penting)
1. Tugas adalah ketua
2. Ikut arahan dan segalanya akan berjalan dengan lancar
3. Janji mesti ikhlas

Tahukah anda, hanya 5% sahaja orang yang berjaya!!!!!
Kenapa????

70% ~ yang ingin berjaya
10% ~ yang mengharapkan kejayaan
8% ~ yang berhasrat untuk berjaya
7% ~ yang berkomitmen untuk berjaya
5% ~ yang BERTEKAD untuk berjaya (dan inilah yang akan berjaya)


" Dari sesuatu KEINGINAN menjadi sesuatu HARAPAN dan berHASRAT sampai berapi-api dan seterusnya berKOMITMEN tegas, menjadi sesuatu keyakinan yang penuh, akhirnya merancang dengan terperinci dan berJUANG sampai berhasil"


Wasiat Saidina Ali :

1. Dosa yang paling besar adalah TAKUT
2. Gerak badan yang paling besar adalah KERJA
3. Bahaya yang paling besar adalaha PUTUS ASA
4. Berani yang paling besar adalah SABAR
5. Guru yang paling besar adalah PENGALAMAN
6. Laba yang paling besar adalah ANAK SOLEH
7. Hadiah yang paling besar adalah KESEMPATAN
8. Modal yang paling besar adalah KEPERCAYAAN DIRI

5 Kepercayaan Penentu Kejayaan Anda (jerit sekuat-kuat hati sampai terjaga minda separuh sedar)

1. Kejayaan itu datang dari SIKAP YANG BAIK
2. Aku insan luar biasa aku pasti berjaya!!!!
3. Aku adalah apa yang aku FIKIRKAN
4. Bukit kalau tak berubah, aku UBAH DIRIKU
5. Nasib berada di tangan kita, bukan orang lain

Kecemerlangan Bukan Kerana Tindakan tetapi TABIAT

Nak berjaya kena ada PENGGANDAAN

Manusia mempunyai 2 mata :

1 mata pandang kebaikan orang
1 mata pandang keburukan diri sendiri...
baru boleh berjaya =)

Go to fullsize image

Kawal 5 Bahagian :

1. Emosi
2. Kesihatan
3. Perhubungan sesama manusia
4. Kewangan
5. Masa

Cara pintas untuk berjaya :

1. Bekerja dengan orang yang berjaya
2. Minta bantuan dengan orang yang telah berjaya

Kesimpulan : Kejayaan memerlukan Kesabaran, Ketabahan, Kegigihan

BARULAH  ANDA BERJAYA!!!!!!




1 comment :